Zadzwoń do nas +48 696 215 858 lub umów rozmowę
Ciekły wtrysk gazu w zasadzie ma same zalety, dlatego też w dzisiejszych czasach cieszy się tak dużym zainteresowaniem. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo, czym tak naprawdę jest wtrysk LPG w fazie ciekłej, jakie są jego największe plusy i jak działa.

Konstrukcja jak i również ogólne zasady działania instalacji wtrysku gazu LPG w fazie ciekłej są zdecydowanie bardziej uproszczone niż tradycyjne instalacje sekwencyjnego wtrysku w gazie lotnej. Gaz (w fazie ciekłej) tłoczony jest zawsze przez specjalną pompę w zbiorniku LPG bezpośrednio do wtryskiwaczy, które zamontowane są w kolektorze dolotowym silnika. Sterownik benzynowy ma za zadanie nadzorować pracę wtryskiwaczy LPG, dzięki czemu może on błyskawicznie reagować na przykład na słabą jakość paliwa, czy też niewłaściwy skład spalin. Dla kierowców wynika z tego bardzo wiele zalet, a największą z nich jest oczywiście to, że silnik na benzynie i na gazie pracuje identycznie i nie ma żadnego ubytku mocy.

Jakie zalety ma ciekły wtrysk gazu?

Wtrysk LPG w fazie ciekłej wbrew wszelkim opinią nie pogarsza osiągów, doskonale chroni gniazda zaworowe i co najważniejsze charakteryzuje się zdecydowanie niższym spalaniem niż w przypadku tradycyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej. Jeszcze kilka lat temu na układ tego typu mogli pozwolić sobie wyłącznie bogatsi kierowcy, ale w dzisiejszych czasach cena jest naprawdę bardzo przystępna i co najważniejsze z roku na rok systematycznie się obniża. Jak wcześniej zostało wspomniane ciekły wtrysk gazu oznacza koniec z wypalaniem gniazd zaworowych, dzięki czemu nie musimy korzystać już z magicznych wynalazków i specjalistycznych lubryfikatorów. Co najważniejsze na gaz mogą obecnie przerzucić się nawet właściciele Toyot i Fordów, czyli tych aut, które bardzo słabo dogadywały się z tradycyjnymi instalacjami LPG.

Ekologiczne rozwiązanie

Ciekły wtrysk gazu nie posiada parownika i specjalnych filtrów, dzięki czemu instalacja staje się o wiele trwalsza i prostsza w obsłudze, zwłaszcza jak weźmie się pod uwagę klasyczne sekwencje. Pamiętać należy o tym, że najwięcej szkodliwych i bardzo niebezpiecznych związków wydziela się z LPG zawsze w momencie zmiany stanu skupienia (z stanu ciekłego na lotny). W przypadku ciekłego wtrysku gazu proces ten oczywiście nie zachodzi.

Dla kogo?

Ciekły wtrysk gazu to doskonała propozycja przede wszystkim dla tych kierowców, którzy w ciągu roku pokonuję bardzo duże dystanse (powyżej 25 000 km). Jeżeli naszym samochodem jeździmy wyłącznie na krótkie odcinki, to trzeba liczyć się z tym, że koszt montażu nowej instalacji może zwracać się nawet kilka lat.

 

Chcesz lepiej poznać produkty DIGITRONIC AUTOGAS?
lub zadzwoń do nas