Zadzwoń do nas +48 696 215 858 lub umów rozmowę
Jeżeli we wnętrzu samochodu, albo w pobliżu naszego auta czuć gaz, to należy jak najszybciej odwiedzić pobliski warsztat samochodowy w celu usunięcia usterki.

Jakie są główne przyczyny tego problemu?

LPG ma bardzo mocny i drażniący zapach, dlatego też nawet niewielka jego ilość w kabinie jest szybko wyczuwalna. Przyczyną zapachu mogą być nie tylko nieszczelności instalacji, ale również nieszczelny układ wydechowy. W wielu starszych instalacjach (mieszalnikowych) gaz bardzo często wydobywa się z nieszczelnego układu dolotowego, albo przez obudowę filtra kabinowego. LPG przez wloty powietrza mogą dostawać się do wnętrza auta, dlatego też odczuwamy nieprzyjemny zapach.

Naprawa – jakie koszty?

Przyczyn zapachu gazu w kabinie może być naprawdę bardzo wiele, dlatego też koszt napraw szacowany jest zawsze indywidualnie. Profesjonalna naprawa zaczyna się przeważnie od klasycznej kontroli szczelności połączeń, która w większości warsztatach samochodowych kosztuje około 50zł. Pamiętać należy jednak o tym, że przy niektórych instalacjach gazowych koszty kontroli szczelności mogą wynieść nawet 200zł.

Korozja układu wydechowego

Jeżeli silnik naszego auta bardzo głośno pracuje, pojawia się gaz w kabinie samochodu, a podczas zmiany obrotów układ wydechowy wpada w rezonans, to wyraźny sygnał, że mamy do czynienia z korozją układu wydechowego. Pamiętać należy o tym, że w efekcie spalania LPG powstaje zdecydowanie więcej pary wodnej niż na przykład w wyniku spalania zwykłej benzyn, dlatego też układ wydechowy koroduje szybciej i w bardzo nietypowy sposób (o środka). Na szczęście zamienniki układu wydechowego są stosunkowo tanie (300-500zł), dzięki czemu szybko pozbędziemy się problemu.

Korozja nadwozia

Korozja pojawia się zazwyczaj w tych miejscach, gdzie ingerował wcześniej montażysta instalacji LPG. Pod wkrętami mocującymi przewody LPG do nadwozia albo wokół samego wlewu gazu mogą pojawić się szczeliny, przez które do kabiny przedostaje się gaz. Niestety montaż instalacji gazowej wymaga wywiercenia specjalnych otworów w nadwoziu, które są niezbędne do mocowania elementów instalacji LPG. Otwory zabezpieczane są przez wielu montażystów najprostszymi metodami np. specjalnymi powłokami aerozolu, które pozostawiają wiele do życzenia i nie zawsze wywiązują się ze swoich zadań. Aby pozbyć się nieprzyjemnego zapachu w kabinie naszego auta w grę wchodzi jedynie dokładne oczyszczenie uszkodzonych miejsc oraz ponowne ich zakonserwowanie. W wielu przypadkach niestety konieczne jest przeniesienie niektórych elementów montażowych z zupełnie inne miejsce.

Chcesz lepiej poznać produkty DIGITRONIC AUTOGAS?
lub zadzwoń do nas