Zadzwoń do nas +48 696 215 858 lub umów rozmowę

BMW X5 – auto zaliczane do grupy samochodów sportowo-użytkowych klasy wyższej. Produkowane przez niemiecki koncern BMW od 1999 roku. W 2018 roku rozpoczęto produkcję czwartej generacji.

BMW X5 I E53

Zadebiutowało w 1999 roku jako pierwszy samochód sportowo-użytkowy BMW, jego historia zaczyna się jednak w 1994, kiedy pojawił się pomysł na sportowy samochód BMW po przejęciu Land Rovera. Inżynierowie BMW mogli wykorzystać technologię Range Rovera. Jednak BMW X5 zostało stworzone jako sportowy samochód drogowy dlatego określany jest jako SAV (Sports Activity Vehicle) a nie SUV (Sports Utility Vehicle). Od początku był autem 4×4, w którym 62% momentu obrotowego skierowane było na tylne koła, dzięki czemu można było poczuć się jak w klasycznych sedanach marki. Możliwe silniki benzynowe to: 3.0i 231KM, 4.4i 286 i 320 KM, 4.6is 347KM i 4.8is 360KM. Silniki wysokoprężne to: 3.0d 184 i 218 KM.

BMW X5 II E70

Model pokazany w 2006 roku i produkowany przez 8 lat. Przeznaczony był na rynki: europejski i amerykański. Ta generacja posiada następującą paletę silników: xDrive30i 272KM, xDrive48i 355KM, xDrive30d 235KM, xDrive35d 286KM i X5 M 555KM.

BMW X5 III F15

Następca modelu E70. Oficjalnie zadebiutował na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2013 roku. Zbudowany w oparciu o płytę podłogową poprzednika. Zwiększyło się natomiast nadwozie X5. W 2014 roku zaprezentowano najmocniejszą wersję X5 M, której źródłem jest silnik V8 o pojemności 4.4 z mocą 575KM. Zwiększył się też moment obrotowy do 750 Nm. Ta generacja samochodu był produkowana stosunkowo krótko bo zaledwie 5 lat. Możliwe opcje silników to: xDrive35i 306KM, xDrive50i 450KM, X5 M 575KM, sDrive25d 218KM, xDrive25d 218KM, xDrive30d 258KM, xDrive40d 313KM, M50d 381KM.

BMW X5 IV G05

Zadebiutowało w Paryżu w Październiku 2018 roku. Produkcja auta ruszyła w listopadzie. IV generacje jest jednocześnie niższa i lżejsza od poprzednika. Sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i podwójny grill. Wszystkie modele benzynowe wyposażone są w filtr cząstek stałych a modele z silnikami wysokoprężnymi posiadają wtryski AdBlue, które zmniejszają emisję tlenków azotu.

W tym modelu BMW X5 zostały użyte następujące elementy systemu LPG DIGITRONIC AUTOGAS:

ECU – DIGITRONIC MP6C OBD

REDUKTOR– DIGITRONIC TOMASETTO AT13 ANTARTIC SUPER LPG

WTRYSKIWACZE – 2X DIGITRONIC AEB POLYMER 3CYL

FILTR GAZU – DIGITRONIC BLASTER

 

KONFIGURUJ SAMOCHODOWĄ INSTALACJĘ GAZOWĄ DIGITRONIC

NAJBARDZIEJ DOPASOWANĄ DO TWOICH POTRZEB

Chcesz lepiej poznać produkty DIGITRONIC AUTOGAS?
lub zadzwoń do nas