Zadzwoń do nas +48 696 215 858 lub umów rozmowę

Citroen Xsara Picasso, jako samochód wywodzący się z francuskiego koncernu PSA Peugeot Citroen, swój debiut odbył pod koniec 1998 roku. Wówczas ten minivan wyróżniał się i nieoczywistą linią nadwozia, i bardzo ciekawym wnętrzem. Masowa produkcja ruszyła w 1999 roku.

Auto dość szybko zyskało wielu zwolenników i zaledwie po dwóch latach istnienia, otrzymało jedną z najbardziej prestiżowych nagród motoryzacyjnych Europy – Złotą Kierownicę. I nie ma się co dziwić, w końcu to naprawdę świetny i funkcjonalny samochód.

Minivan od Citroena jest to samochód rodzinny, który należy do niższej klasy średniej – C. Co to oznacza? Otóż to, że jest to auto zapewniające spory komfort podczas jazdy, posiada dość pojemny bagażnik a jego ogólna budowa jest zwarta i kompaktowa. Samochody z tej klasy są skierowane do rodzin z dziećmi, które często przemieszczają się po mieście. Jednak dzięki dość sporym gabarytom, samochód idealnie sprawdza się również na dłuższych trasach.

Generacje modelu

Pisząc o historii samochodu, należy wspomnieć również o wszystkich generacjach. Citroen Xsara Picasso nie miał ich wiele, bo zaledwie dwie (na przełomie lat 1999 – 2011).

Picasso pierwszej generacji, produkowany był do 2009 roku. Druga generacja zakończyła się w 2011 roku – a jego następca jest Citroen C4 Picasso. Co zmieniono w samochodzie? Zderzaki, atrapę osłony chłodnicy, tapicerkę…

Zmiana zderzaków spowodowała, że samochód wydaje się zdecydowanie szerszy, bardziej masywny. Chłodnica zyskała nowy design i dużo większy znaczek Citroena. Zmianie uległy również lampy, które w drugiej generacji zyskały gładszą powierzchnię i bardziej wyrazisty look.

W środku samochód otrzymał nowe obicia. Zmianie uległy również zegary, które stały się o wiele bardziej czytelne. Wprowadzono osłonę na tylną szybę oraz siatkę w bagażniku, w celu bezpieczniejszego przewozu bagażu.

Picasso – cechy charakterystyczne

Citroen Xsara Picasso to samochód, który połączył w sobie ładny i nietypowy design z nowoczesną technologią. Jak przystało na auto rodzinne, posiada pięć par drzwi, spory bagażnik i dużo miejsca w części pasażerskiej. Auto ma opływowy kształt, nieco jajowaty – i to go wyróżnia spośród innych. Xsary nie da się nie rozpoznać.

Wewnątrz auta znajduje się pięć foteli – i wydawałoby się, że to nic specjalnego, w końcu każdy samochód osobowy ma zazwyczaj pięć foteli. Jednak nic bardziej mylnego! Picasso jest o tyle ciekawszym autem, że tylna kanapa nie jest tak naprawdę kanapą a osobnymi fotelami. Co to oznacza? Mianowicie to, że każdy fotel można osobno złożyć. Dodatkowo – środowe siedzisko jest przesuwne. Dzięki temu można powiększyć bagażnik i zyskać dużo więcej miejsca.

Pasażerowie siedzący z tyłu pojazdu mają sporo przestrzeni na nogi a dodatkowo posiadają mini stoliki, które są zamontowane do przednich foteli. Co więcej, auto ma kilka sprytnie ukrytych schowków na drobiazgi, na przykład w podłodze przy tylnych, bocznych fotelach.

Bagażnik również stanowi dość duży atut tego samochodu. Producent dokładnie wiedział, czego potencjalny klient będzie potrzebować. I skupiając się na rodzinnych przejażdżkach, zainstalował wewnątrz bagażnika… przenośny, składany wózek na zakupy! Jakież to praktyczne rozwiązanie dla każdej zapracowanej mamy. Warto również wspomnieć o tym, że bagażnik w wersji podstawowej jest w stanie pomieścić 550 litrów. Jednak po złożeniu tylnych foteli – jego pojemność wzrasta aż do 2100 litrów.

A co pod maską?

Pod maską Citrena znajdują się:

– silniki benzynowe 1,6 (posiadające 90 KM i 135 Nm), 1,8 (posiadające 115 KM i 159 Nm);

– silniki turbo diesla HDi 2,0 (posiadające 90 KM i 135 Nm).

Serce Citroena posiada cztery cylindry a na każdy przypada od dwóch do czterech zaworów. Wszystkie silniki Picasso działają na manualnej, pięciobiegowej skrzyni.

Średnie spalanie w przypadku diesla, to około 6 litrów na sto kilometrów a w przypadku benzyny – około 8,6 litra na sto kilometrów. Wszystko oczywiście zależy od umiejętności kierowcy, warunków atmosferycznych, nawierzchni czy całkowitego ciężaru pojazdu.

W danym modelu Citroena Xsara Picasso znajdują się następujące elementy systemu LPG DIGITRONIC AUTOGAS:

STEROWNIK – DIGITRONIC MP32

REDUKTOR – DIGITRONIC TOMASETTO AT09 ALASKA

WTRYSKIWACZE – DIGITRONIC AEB POLYMER 4 CYL

FILTR GAZU – DIGITRONIC BLASTER

KONFIGURUJ SAMOCHODOWĄ INSTALACJĘ GAZOWĄ DIGITRONIC

NAJBARDZIEJ DOPASOWANĄ DO TWOICH POTRZEB

Chcesz lepiej poznać produkty DIGITRONIC AUTOGAS?
lub zadzwoń do nas